27 Nov 2011 : Salam Maal Hijrah.

Selamat tahun baru!
Ulang tahun penghijrahan Nabi S.A.W dari
Kota Mekah ke Kota Madinah yang ke 1433.













Hijrah, atau berpindah.
Berpindah pasti ke arah lebih baik.
Setiap manusia pasti berazam
ingin berhijrah menjadi muslim lebih baik













Azam yang tipikal
*Eh takkan la nak menjadi lebih jahat pulak -_-*









Namun azam itu hanya panas di awal tahun
dan menjadi dingin dan semakin dilupai hari demi hari

















aku juga selalu begitu. aku mengaku. Itulah yang patut di ubah.
Azam itu biarlah segar sampai ke tahun seterusnya.
biarlah berjaya dicapai, diamalkan dan disebatikan dalam
diri bukan sekadar hangat di awal tahun.

Ah rilek la. tahun depan ada, aku refresh lagi azam aku.

Tahun depan sentiasa ada. Tapi esok tiada siapa yakin
yang dia masih ada.

Azam ingin menjadi muslim lebih baik.
Jangan hanya hangat sehingga esok lusa semata.

InsyAllah. Aku berazam agar azam aku akan dapat
aku capai dan kekalkan...
Salam Maal Hijrah

P.S : Apa azam aku, rahsiaaaa :P

thanks to Google image for all these gorgeous photos
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment