Cerita 2 bulan lepas : Final exam finally ended! (12-14 May)

Part 6

this is the last part of 'Cerita 2 bulan lepas'
phew. at last. siap jugak.

Part 1 (Kayak at Putrajaya)
Part 2 (Entrepreneurship Days)
Part 3 (Dinner Mahallah ZC)
Part 4 (Dinner Hisbah Sumayyah)
Part 5 (Class Farewell Parties)

kali ni mood mau cerita dalam
bahasa la. ehe.

12 May
Okay lepas killing paper (Math) habis,
kami terus amik bas, naik lrt, naik teksi pegi
rumah makcik Aisyah mak guard kolej kami.
rumah dia di pantai dalam.

ini makcik Aisyah!

















Penat-penat kami menjawab math, dengan aku nya yang stay
up tak tidur semalaman tidak menjadi penghalang untuk kami merantau
jauh sampai ke rumah makcik sebab dia jemput kami makan-makan.
Ala macam farewell party la lebih kurang. makan free tuh! :P

muka tak sabar mau melantak















Terima kasih mak cik sebab sudi jemput kami makan-makan dekat
rumah makcik. tomyam macik sedap sangaaaat ! I looooike!
Alhamdulillah lepas makan tengahari, lepak lepak kejap, pukul 4
macam tu kami pun balik UIA~



Sampai UIA, rehat kejap, lepas maghrib terus pegi rumah
madam Shifa pula dengan Nada and Anith. overnight sana.
Saja menyemak dekat rumah madam. Hahaha. asalnya nak
hangout keluar. tapi malas la. duit dah kopak.

rumah yang pernah masuk magazine
(abaikan tin pringles dan bantal guling merah)






















Tak banyak yang kami buat di rumah madam.
Sampai rumah dah pukul 9, Makan burger sj sebab perut masih
kenyang dengan tomyam makcik Aisyah :D
Lepas tu makan aiskrim, guling-guling atas karpet bulu
madam yang sangat selesa sambil online dan tengok TV.

safiyyah, anak madam yang kusyuk tengok sesame street

















13 May
Awal-awal pagi Anith dah bangun kemas-kemas rumah madam
macam suri rumah berjaya gitu. Nada pulak bertindak seperti chef
menyediakan breakfast. Aku? aku... kemas bilik sebab aku paling
lambat bangun -..-

Tengah hari lepas zohor, dengan masing-masing berbekalkan
duit yang cukup-cukup, kami hangout dan lunch di secret recipe.
Kami makan luar sebab madam nak hantar kami terus
pulang UIA lepas makan.


















Ini Nada. Birthday girl. Haha. actually masa ni
birthday dia tak sampai lagi. tapi alang-alang sambut je la terus. sori la
kek kau lembik.


















Aku yang sejak dulu craving spaghetti meatball
akhirnya tercapai jugak. v_v
Anith semangat makan lasagna dia

safiyya tido pulakk






















Ini la Madam Shifa! *clapclapclap* muka asek nak ayu
je. terpaksa aku senyum kontrol ayu jugak. -.-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thanks Madam sebab sudi bawa kami pulang rumah
dan bawa kami hangout. :')
Thanks jugak belanja makan back at ZC dulu.
Bagi nasi goreng lebih kalau safiyyah kenyang.
Bawa kami lepak fellow room.
Sudi meng-kongsikan line P1 Wimax madam dengan
kitorang atas bilik whenever madam duty :P
Sudi dengar saya merapu dengan sabarnya.
(at least tak se-merapuh nada. HAR HAR)
Thanks banyak-banyak sudi menjadi kawan yang hebaak!

Minta maaf kalau banyaknya saya merepek itu
ada mengguris hati madam.. maafkannnn. halalkan
makan minum sayaaaa..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lepas makan kami kena drop di UIA dan malam tu
aku pun berhempas pulas packing barang sampai
awal pagi! Penat gila....

14 May
Tak habis lagi penat, esok pagi pukul 9 suhaili
ajak aku dan Nada pegi kampung dia dekat negeri
sembilan, lawat nenek dia! Whoah! besnya lawat kampung!

untunglaa ada lesen dah..


pusing-pusing belakang rumah nenek suhaili





















Nada tengah berdoa nak lulus cemerlang final exam





















Malam, aku dengan nada pegi seksyen 14 pulak
dinner dengan Suhaili, adik suhaili dan aimi! yeahhh

Suhaili, Nada dan Aimi ni adalah kawan rapat aku
sejak first sem lagi. sejak minggu orentasi dah kenal
sooo sebelum berpisah, kami pun nak la jugak
celebrate exam habis kann















~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dear NADA AIMI dan SUHAILI.
Thanks sebab sudi jadi kawan yang terbaik!
sentiasa memberi sokongan dan nasihat.
Sentiasa menemani, bagi tunjuk ajar dalam study.
Hanya Allah mampu membalas semuanya :)
SAYANG KORANG !

Sorry jugak atas kesilapan yang banyak aku lakukan :(
semoga korang maafkan, halalkan makan minum semuaa

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Em... esok petang baru la aku pulang rumah kak ita.
Rehat sehari rumah kak ita, terus balik sabah pulak.

SANGAT PENAT hari-hari terakhir aku
dekat kolej CFS IIUM ni! Sejak habis paper,
takda rehat langsung! balik sabah, rehat sehari,
terus travel pusing sabah bawa anith pulak!
Hahaha memang pack gila bulan May.
bulan June ni baru dapat tarik nafas sikit.
bole update blog banyak2.

Lepas ni nak update pasal travel pegi sabah pulak!
Insyallah. tunggu . (ceh.macam la ada orang tunggu. -.- )
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment